Általános Szerződési Feltételek

I, Bevezető rendelkezések, felek, a szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban „Szabályzat”) a SAX Kft. (székhely: 1162 Budapest, Cserhida u. 8, adószám: 10585601-2-42, továbbiakban: „Szolgáltató“, „Eladó”) és a http://rcornet.hu weboldalon keresztül nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő vásárló (továbbiakban „Vásárló“, „Felhasználó”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Hatálya kiterjed minden a http://rcornet.hu weboldalon történő termékértékesítésre. Vásárló alatt értendő az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (fogyasztónak minősülő vevő).
  2. A szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), nyelve magyar, magatartási kódexre nem utal, a megkötött szerződést a Vásárló utóbb kinyomtathatja. A megrendelés fizetési kötelezettséggel jár.
  3. Az adatbeviteli hibák a megrendelés elküldését megelőzően javíthatóak, és az ÁSZF elmenthető, nyomtatható és letölthető az alábbi linkről: http://rcornet.hu/altalnos-szerzodesi-feltetelek.pdf
  1. Szolgáltató adatai:
    A szolgáltató neve: SAX Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    A szolgáltató székhelye: 1162 Budapest, Cserhida u. 8.
    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: saxmed@saxmed.hu
    Adószáma:                                    10585601-2-42
    Cégjegyzékszáma:                         01-09-078272
    Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve (cégbíróság):
    Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, 1051 Budapest, Nádor u. 28.
    Egészségügyi szolgáltató egyedi azonosító: 512543
    Működési engedély száma: BP-14/NEO/06854-3/2018
    Telefonszáma:                              +36 1 409-36-43

 

  1. A tárhely-szolgáltató adatai:
    A tárhely-szolgáltató neve: DotRoll Kft.
    A szolgáltató székhelye:    1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
    Adószám:                                13962982-2-42
    Cégjegyzékszáma:             01-09-882068
    Telefon:                            +36 1 432-32-32
    Email cím:                        support@dotroll.com
  1. Megrendelhető termékek köre
    A Szolgáltató által forgalmazott valamennyi termék orvostechnikai eszköz, és egyben gyógyászati segédeszköz is.
    Magyar nyelvű, részletes használati útmutatóval rendelkezik, melyet Szolgáltató a termékről kiállított számlával, és az egyéves garancia igazolásával együtt a termék kiszállításával egyidejűleg bocsát a Megrendelő rendelkezésére.
    Kérjük, a használati útmutatót figyelmesen olvassa át, és a megrendelés előtt honlapunkon tájékozódjon a használatot esetlegesen kizáró tényezőkről is!  

II) Irányadó jogszabályok, előzetes tájékoztatás a termékekről, magrendelésről, vételárról

  1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ide vonatkozó rendelkezéseire, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletre. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  2. A web áruházunkban található termékek bemutatása nem tekinthető jogilag kötelező érvényű ajánlatnak, hanem ingyenes online katalógus megjelenítésének. A Szolgáltató a termékekhez termékleírást is közzétesz. A “Megrendelés” gombra történő kattintással a Vásárló megrendeli a termék(ek)et, majd a megrendelés visszaigazolása a megrendelés elküldését követően történik, de ez még nem eredményez a vásárlásról létrejött megállapodást. A megrendelés befogadására vonatkozó e-mailt a pár percen belül küldi meg a Vásárlónak a rendszer – ez az automata visszaigazolás tájékoztatást nyújt a Vásárlónak a Szolgáltató rendszerében rögzített adatokról. Ennek hiányában a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól. Az Eladó és Vásárló közötti Szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló e-mail útján megkapja az Eladótól a Megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolást.
  3. Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor a Felhasználó megrendelését a honlapon keresztül eljuttatja a Szolgáltatóhoz.
  4. A weboldalon megjelenített tartalom (minden olyan adat és/vagy információ, beleértve kép, ábra, logó, grafikai elem, videó, fájl, szöveg, dizájn, amely a weboldalon látható és hozzáférhető) kifejezetten a SAX Kft. tulajdonát képezi, és a Szolgáltató ezzel kapcsolatban minden jogát fenntartja.
  5. Termék: minden olyan a Szolgáltató által eladásra kínált termék és/vagy szolgáltatás, amely vonatkozásában a Felhasználó a Weboldalon a megrendelését leadhatja. A megjelenített termékek többsége emellett személyesen is megvásárolható a Szolgáltató elérhetőségi címén. A honlapon a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek a készülékekről készültek.
  6. A termékeknél feltüntetett árak bruttó árak – tartalmazzák a 27%-os ÁFA  értékét is-. Ezen felül a Szolgáltató a Felhasználó által kiválasztott szállítási és fizetési módtól függően szállítási költséget számít fel.
  7. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
  8. A megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után.

III)  Megrendelés menete

  1. A Felhasználó a honlapon a menü által kínált navigációs lehetőséggel jut a megvásárolni kívánt Termék adatlapjára. A Termék adatlapján a termékleírást követően megtalálható az adott termék megrendelőlapjára irányuló link, amelyre kattintva a Felhasználó a megrendelés leadásához szükséges adatokat megadhatja. Eddig a pontig a rendszer semmilyen adatot nem tárol a Felhasználó által megtekintett termékekről, és a Felhasználóról sem (nincs kosár, és a rögzíteni kívánt megrendelés csakis egyetlen típusú termékre vonatkozhat). A szállítási és számlázási adatok megadásán kívül a Felhasználónak azonban lehetősége van a megvásárolni kívánt Termék mennyiségének megadására/módosítására, továbbá a szállítás és fizetési mód kiválasztására. A fizetendő végösszeg a darabszám és szállítási módnak megfelelően azonnal látható.
  2. Hibás adatok: A rendszer ellenőrzi a vásárláshoz nélkülözhetetlen adatok meglétét, és felhívja a figyelmet a formailag helytelenül megadott adatok javítására. A felhasználó a megrendelés végleges elküldése előtt tudja megváltoztatni adatait, utána már csak telefonon, vagy e-mail küldésével van erre lehetősége. A rendszer a megrendelést követően megküldi a visszaigazolást, melyben felhívjuk figyelmét adatai ellenőrzésére, és kérjük, jelezze, ha valami hibát talál bennük a saxmed@saxmed.hu címre írott levél, vagy a (1)4093643 telefonon.
  3. Megrendelés véglegesítése: a Felhasználó ezt követően véglegesítheti megrendelését, amely fizetési kötelezettséggel jár. A megrendelés rögzítését követően a rendszer automatikusan egy visszaigazoló e-mail formájában is visszaigazolja a leadott megrendelést, illetve a megrendelés azonosító számát a felhasználó által megadott elérhetőségre, valamint a Szolgáltatónak a megrendelés során megadott adatokat. A Felhasználó a honlapon közölt visszaigazolást vagy a visszaigazoló e-mail tartalmát kinyomtathatja. Az Eladó és Vásárló közötti Szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló e-mail útján megkapja az Eladótól a Megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolást, ez legkésőbb 48 órán belül megtörténik.

A Vásárló felelőssége a megadott adatok ellenőrzése. A hibás adatokkal felvett rendelésekért (pl.: hibás e-mail cím vagy téves szállítási adatok rögzítése) az Eladó nem tud felelősséget vállalni. A Felhasználó a megadott adatait a megrendelés elküldését követően nem módosíthatja a rendszeren keresztül, mivel a rendszer nem működtet felhasználói fiókokat, azonban jelezheti a Szolgáltató megadott elérhetőségein, ha a visszaigazoláskor (a honlapon vagy a visszaigazoló e-mailben) hibásan megadott adatot vél felfedezni.

 Elérhetőség: telefonon a (1)4093643-as telefonszámon, vagy a saxmed@saxmed.hu

  1. Szállítási, fizetési illetve átvételi módok

Az alábbi szállítási, fizetési ill. átvételi módok választhatók a rendelés során:

Természetesen, több különböző készülék vásárlása esetén egy szállítási díjat számítunk fel.

4.1. Házhoz szállítás Postával

Ebben az esetben a Posta a csomagot a feladását követő napon szállítja ki. A küldemény átvételének napján e-mailben és SMS-ben is értesítést küld a kiszállításról a futár elérhetőségével. Az átadást megelőzően a futár 1 órával telefonon egyeztetheti a részleteket.

A küldemény átvételi lehetőségéről az MPL SMS-ben, vagy e-mailben értesítést küld. A Vásárlónak 5 napja van átvenni a csomagot az adott PostaPont nyitvatartási idejében.

A Magyar Posta Logisztika (MLP) elérhetősége:

Honlapja: http://www.postapont.hu/

Online nyomkövetés: http://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes

Telefonszáma: (06-1) 767-8282 vagy (06-1) 333-7777

Email címe: customer.service@posta.hu

A Vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a Vásárlót terhelik.

4.2. Postahivatali, MOL vagy COOP PostaPonton történő átvétel

Ebben az esetben – miután a megrendelt termék vételárát a Szolgáltató által megadott módon bankszámlára átutalta, és az a Szolgáltató számláján megjelenik, a Szolgáltató véglegesíti a rendelését. Ezt követően az összeállított csomag feladásra kerül, és az MPL futárszolgálat az Ön által megadott Postahivatalba, MOL, vagy COOP PostaPontba szállítja ki a feladást követő 2. munkanapon. A küldemény átvételi lehetőségéről az MPL SMS-ben, vagy e-mailben értesítést küld. A Vásárlónak 5 napja van átvenni a csomagot az adott PostaPont nyitvatartási idejében.

A Magyar Posta Logisztika (MLP) elérhetősége:

Honlapja: http://www.postapont.hu/

Online nyomkövetés: http://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes

Telefonszáma: (06-1) 767-8282 vagy (06-1) 333-7777

Email címe: customer.service@posta.hu

A Vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a Vásárlót terhelik.

4.3. Személyes átvétel telephelyünkön

Ebben az esetben nem szükséges az előzetes megrendelés, de célszerű telefonon érdeklődni arról, hogy a megvásárolni kívánt termék van-e raktáron.

A szállítási konstrukciók, csak Magyarország területén belüli csomagszállítás esetén érvényesek. Magyarországon kívülre Szolgáltató nem teljesít kiszállítást.

4.4. Átvételi lehetőségek

Utánvétes csomag esetében az utánvét plusz költsége összeghatár nélkül 400,- Ft utánvét kezelési költség.

– Szállítás Postával, utánvéttel: 2.200,- Ft (1.800 Ft + 400 Ft utánvét díj)

– Szállítás Postával, oldalunkon keresztüli bankkártyás fizetéssel: 1.800,- Ft

– Szállítás Postával előre utalással : 1.800,- Ft

– Szállítás Posta Pontra, előre utalással, vagy bankkártyás fizetéssel: 1.700,- Ft

Miután a megrendelt termék vételárát a SAX Kft. CIB Banknál vezetett 11101301-10585601-01000003 számú számlájára átutalta, és az számlán megjelenik, a csomagját átadjuk a futárszolgálatnak.

– Kiszállítás 1-3 munkanap alatt. 

– Amennyiben a csomag átvétele után a készülék esetlegesen hibásnak bizonyul, kérjük,

jelezze ezt cégünknek, és cserecsomag formájában kicseréljük Önnek.

– Előfordulhat, hogy egy-egy termék átmenetileg kifogy, ilyen esetben a szállítás akár 10-14 napot    is igénybe vehet. Erről értesítjük a Vásárlót, illetve amennyiben előre utalás, illetve bankkártyás fizetés történt, egyeztetjük, hogy fenn tartja-e a megrendelést. Amennyiben nem, haladéktalanul visszafizetjük a beérkezett összeget.

Természetesen, több különböző készülék vásárlása esetén egy szállítási díjat számítunk fel

IV. Fizetés

  1. A Vásárló az alábbi fizetési lehetőségek közül választhat:

– A vételár kiegyenlítése utánvéttel: a rendelés teljes összegét a Felhasználó az átvételkor fizeti meg. A postásnak fizethet utánvéttel készpénzben, vagy bankkártyával a csomag  átadásakor. Az utánvét kezelési költsége plusz 400,-Ft-os kezelési költséggel jár.

– A vételár kiegyenlítése előre utalással: ebben az esetben – miután a megrendelt termék vételárát a Szolgáltató által megadott módon bankszámlára átutalta, és az a bankszámlán megjelenik -, a Szolgáltató véglegesíti a megrendelést, összeállítja a csomagot, és gondoskodik a kiválasztott szállításról.

– A vételár kiegyenlítése bankkártyával vagy Barion egyenleggel: A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan lehetséges bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló e-pénz kibocsátó, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. További információk a Barion fizetési lehetőségről

A Szolgáltató a leadott Megrendelést külön e-mailen igazolja vissza, amely visszaigazolás az Ügyfél ajánlatának elfogadását vagy elutasítását tartalmazza. (Ez nem azonos a megrendelés beérkezését automatikusan visszaigazoló e-maillel, hiszen a Megrendelés leadása után a Vásárlóhoz email útján érkezett automatikus rendszerüzenet csak a Megrendelés rögzítéséről szól, tájékoztató jellegű és nem jelenti a Megrendelés Eladó általi visszaigazolását.). Az Eladó és Vásárló közötti Szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló e-mail útján megkapja az Eladótól a Megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolást.

  1. A Szolgáltató nem vállal felelősséget, ha a hibásan megadott elérhetőségek vagy hibás e-mail cím megadása miatt az elektronikus visszaigazolás elmarad, illetve nem megfelelő módon kerül kézbesítésre. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben előzetesen megállapodnak.
  2. A megrendelések feldolgozása és teljesítése
  3. Az Eladó – a Vásárló egyidejű értesítése mellett, jogkövetkezmények nélkül – törölheti a Vásárló Megrendelését, az alábbi esetekben:
  • amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és a kártyát kibocsájtó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi;
  • amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és az online fizetést biztosító partner nem tudja érvényesíteni a tranzakciót;
  • ha Vásárló által megadott adatok nem fedik a valóságot, nem teljes körűek vagy nem teszik lehetővé a Megrendelés teljesítését.
  1. Általános teljesítési határidő: a megrendelésnek a Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított 1-3 munkanapon belül. A felek kölcsönös megállapodás esetén ettől eltérhetnek.
  2. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék előre nem látható és el nem hárítható okból nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni. Ilyen esetben ha a Felhasználó eláll a vásárlástól, és esetleg a vételárat bankkártyás fizetéssel, vagy átutalással már eljutatta Szolgáltatóhoz, amennyiben eláll a vásárlástól, az általa befizetett összeget a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti.

VI) Elállás joga, nyilatkozat-minta az elálláshoz, kivételek az elállás alól

  1. A Vásárló egészen addig tudja lemondani rendelését, amíg az számlázásra és feladásra nem kerül. Amennyiben a Vásárló már átvette az árut, lemondani nem tudja a rendelést, de 14 napon belül gyakorolhatja indokolás nélküli elállási jogát, az ide vonatkozó 45/2014-es Korm. rendelet (20-22 § rendelkezése által) szabályozott módon. A 14 nap elállási határidő a termék átvételekor kezdődik. A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
  • / alább az elállási jog kizárása részben részletesen is olvasható, de már itt hivatkozunk a törvény azon részére, mely kimondja „olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.”/
  • az RC Cornet készülék család csak abban az esetben küldhető vissza, ha a védőfóliát nem bontotta még fel a Vevő
  1. A hivatkozott jogszabályi rendelkezések szerint az elállást a Vásárló megteheti úgy, hogy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot juttat el a Szolgáltatóhoz vagy a következő – a Vásárló által értelemszerűen kitöltendő (letölthető) – ún. elállási nyilatkozatminta felhasználásával is megtehető az elállás (a *-gal jelölt mezők kitöltendőek):

Címzett: SAX Kft. 1162 Budapest, Cserhida u. 8, e-mail: saxmed@saxmed.hu

Ezennel én / mi el kívánok / kívánunk állni a közöttünk létrejött, a következő áruk megvásárlásáról / a következő szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződéstől:

Megrendelés dátuma (*) / átvétel dátuma (*):

Vásárló(k) neve (*):

Vásárló(k) címe (*):

Vásárló(k) aláírása (csak abban az esetben, ha postai úton küldi az űrlapot)

Bankszámla szám, amennyiben átutalással kívánja visszakapni az összeget.

Dátum:

  1. A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

  1. Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-ának megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

 Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

  1. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

Az áru visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

Az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli az áru visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog kizártsága

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén:

„olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak”;

„olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.”
Az RC Cornet készülék család: a szájkürt, orrkürt, és az rc cornet szett  ebbe a csoportba tartozik.

A fogyasztó viseli az áruk visszaküldésének költségét. Az árut az Eladó címére kell visszaküldeni.

 VII) Reklamáció, panaszkezelés

  1. Felek igyekeznek jogvitájukat békés úton rendezni. Amennyiben a Vásárlónak panasza van, az ÁSZF elején megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
  2. Amennyiben a csomag átvétele után a készülék esetlegesen hibásnak bizonyul, Önnek nincs más teendőe, mint jelzi ezt cégünknek, és cserecsomag formájában kicseréljük Önnek.
  3. A Vásárló (amennyiben Fogyasztónak minősül), természetesen bírósághoz fordulhat, vagy a Szolgáltatónál megtett panaszának esetleges elutasítása esetén a Budapesti Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti fogyasztói jogvitájának rendezése érdekében.

Békéltető testületek országosan is elérhetőek:

http://rcornet.hu/bekelteto-testuletek.pdf

A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

honlap cím: http://bekeltet.hu

e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax:         06 (1) 488-21-86

Telefon:   06 (1) 488-21-31

  1. A Vállalkozás az esetleges fogyasztói jogviták rendezése érdekében a békéltető testületi eljárást igénybe veszi. A Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
  2. A Vásárló (amennyiben Fogyasztónak minősül) fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási hivatalhoz is fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: http://jarasinfo.gov.hu.
  1. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/adr link alatt található online vitarendezési platformon keresztül.

VIII)     Tájékoztatás a kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról (garancia)

Az itt hivatkozott szöveg a 45/2014 Kormányrendelet 3. sz. mellékletében közreadott tájékoztatás átvételével készült.

Jótállás 2021. – Alkalmazandó a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a 151/2003 (IX.22.) kormányrendelet 1. sz. mellékletben felsorolt új, tartós fogyasztási cikkekre 2021.01.01-től.

  1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a SAX Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az árut, illetve a szolgáltatást a Sax Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (áru) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás áru kijavítását vagy kicserélését kérhe-ti.

Milyen esetben minősül az áru hibásnak?

Az áru  akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön a termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt árukra, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a Sax Kft. jelen szerződés, valamint a vonatkozó 151/2003 Kormányrendelet előírásai alapján jótállásra köteles.

Jótállás 2021. – Alkalmazandó a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a 151/2003 (IX.22.) kormányrendelet 1. sz. mellékletben felsorolt új, tartós fogyasztási cikkekre 2021.01.01-től.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Ön a Kormányrendelet szerint egy év kötelező jótállásra jogosult, illetőleg a fenti pontban rögzítettek szerint a gyártó adhat egyes árukra gyártói jótállást a termékleírás szerint.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

IX.)  Adatkezelési szabályok:

  1. A Szolgáltató számára alapvető cél a látogatók személyes adatainak védelme, kiemelten fontosnak tartja a felhasználók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az üzemeltető látogatók személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja. Az alábbiakban ismertetjük adatkezelési alapelveinket, bemutatjuk azokat az elvárásokat, melyeket az üzemeltető saját magával, mint adatkezelővel szemben megfogalmazott és betart. Az üzemeltető adatvédelmi koncepciója a tájékoztatáson alapuló önkéntes beleegyezésen nyugszik, melynek megvalósítására a szolgáltatás használatának minden fázisában törekszik. Adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal. A honlapon adatkezelést az üzemeltető végez, harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján. A megrendelés elküldésével a személyes adatok kiszállító cég irányába történő továbbításához a vásárló kifejezetten hozzájárul. A felhasználókról gyűjtött személyes adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az adatközlő személyére vonatkozó információtól megfosztva továbbít. Az így továbbított adatból semmilyen eljárással nem reprodukálható az adatközlő valamely személyes adata. A honlapon gyűjtött személyes adatokat más forrásból származó adatokkal az adatkezelő nem kapcsolja össze. Harmadik országba (külföldre) az üzemeltető felhasználói adatokat nem továbbít. A felhasználók adataiból az általános statisztikai módszerekkel készített kimutatásokat, elemzéseket az üzemeltető korlátlan ideig megőriz. Ezen adatokból nem lehet az érintettre vonatkozó következtetést levonni. A honlapon az üzemeltető különleges adatot (a faji eredetre, a nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális életre vonatkozó adat, valamint a bűnügyi személyes adat) nem gyűjt felhasználóiról. A honlap látogatói a szolgáltatást önkéntesen használják. Tudomásul veszik, hogy a honlapon a megrendelés csak a szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatok megadása után adható le. Amennyiben törvényi felhatalmazás alapján az üzemeltető köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni, és annak minden feltétele adott, úgy a kérésnek eleget tesz. Ezt a szolgáltatás látogatója és igénybevevője (felhasználó) tudomásul veszi, ezzel kapcsolatban kifogást nem fog emelni. Az üzemeltető az egyes felhasználók adatmódosítási, adatkérési, adattörlési, adatkezelési tájékoztatási kérdéseit fogadja, és a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül válaszol. A honlapon előfordulhatnak linkek más, külső oldalakra. Az üzemeltető nem felelős más weboldalak adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban. Jelen nyilatkozat csak az üzemeltető által működtetett honlapra vonatkozik. Az adatvédelmi nyilatkozat elérhetősége: https://rcornet.hu/adatvedelem
  2. A honlap-látogatók technikai jellegű adatainak rögzítése:

A honlap látogatása során a rendszer rögzíti a felhasználók IP címét, melyből bizonyos esetekben következtetni lehet az érintett személyre. Ezen felül rögzíti az operációs rendszer, a böngésző típusát és a látogatott oldal címét. Az adatrögzítés célja a felhasználói szokások elemzése, látogatottsági statisztikák készítése, mely a még magasabb színvonalú kiszolgáláshoz nyújt segítséget. A statisztikai állományok elemzése során felmerült adatokat más információval az üzemeltető nem kapcsolja össze, a felhasználó személyének azonosítására nem törekszik.

Utolsó módosítás: Budapest, 2018. november